Teak meubelen, Perzische tapijten en Woonaccessoires
+31 (0)70-3278255

Algemene voorwaarden

1. Tot stand komen van de koopovereenkomst

Aankoop in de showroom, winkel of het magazijn van TTM Wonen. Een verkoopovereenkomst komt tot stand op het moment dat de koper een aankoopbevestiging mondeling overeenkomt of ondertekent. Op dat moment is de koper gebonden aan het afnemen van de artikelen binnen de overeengekomen termijn. De koopovereenkomst komt tevens tot stand en wordt gelijktijdig uitgevoerd als de koper de meubels betaalt en gelijk zelf meeneemt. Koop op afstand: In het geval van een telefonische bestelling of een bestelling via internet dan is de koop tot stand gekomen op het moment dat er overeenstemming is bereikt over al dan niet zelf afhalen of bezorgen en de kosten van het bezorgen.

2. Betaling

Bij afhalen dient het bedrag van de geleverde artikelen in één keer te worden voldaan, dit kan via pin of contante betaling. Bij bezorgen of verzenden van artikelen dient het aankoopbedrag volledig te zijn bijgeschreven op de bankrekening van TTM voordat het met de vervoerder mee gaat. Dit kan met een iDeal betaling of een bankoverschrijving

3. Bezorging

Alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW en gebaseerd op zelf afhalen. Voor het bezorgen of verzenden van goederen worden kosten in rekening gebracht. De hoogte hiervan is te lezen op onze website, telefonisch of per e-mail op te vragen en gelden binnen Nederland (exclusief eilanden, veerbootkosten en tolwegen). Voor meerdere artikelen op hetzelfde adres gelden andere tarieven, neem hiervoor contact met ons op. Voor bezorgingen buiten Nederland hanteert TTM wonen afwijkende tarieven, neem daarvoor contact met ons op. 

Aandachtspunten bij bezorgen: De meubels worden tot over de eerste drempel begane grond afgeleverd. In de meeste gevallen komt de bezorger alleen de meubels brengen. De klant is zelf verantwoordelijk bij het naar binnen brengen van de meubels ter voorkoming van schade aan muren, vloeren, overige meubilair etc. Wij kunnen nimmer aansprakelijk gesteld worden als er schade ontstaat aan of in uw huis bij het naar binnen brengen van de meubels.

4. Aansprakelijkheid

TTM is niet aansprakelijk indien er letsel ontstaat door onjuist gebruik van de gekochte goederen. Aansprakelijkheid reikt nooit verder dan het orderbedrag.

  1. TTM is niet aansprakelijk voor schade tijdens en na eigen transport door kopers. Schade tijdens dit transport is voor eigen rekening en risico.
  2. Schade tijdens transport door onze aanbevolen bezorgers is voor rekening en risico van TTM.

TTM kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor scheuren en/of werken van het hout. U dient er voor te zorgen dat uw huis de juiste luchtvochtigheid heeft, zodat het werken/uitdrogen van het hout tot een minimum wordt beperkt. Indien u het gevoel heeft dat uw huis een lage vochtigheid heeft is het aan te bevelen een hygrometer aan te schaffen. Met dit apparaat kunt u de luchtvochtigheid aflezen. Deze moet tussen de 60-80% liggen. Is deze te laag dan kunt u deze verhogen door bijvoorbeeld bakjes water aan de radiatoren te hangen of een luchtbevochtiger aan te schaffen. In teak houten meubelen zit van nature olie die langzaam uit het meubel trekt. Dit kan afgeven aan o.a. muren, gordijnen, vloerbedekking en kleding wanneer deze langdurig in contact staan met de meubelen. Voor schade die dit veroorzaakt kunnen wij niet aansprakelijk gesteld worden.

5. Aanbetaling

Een aanbetaling wordt verlangd door TTM wanneer goederen gereserveerd moeten worden en niet binnen 1 dag kunnen worden afgenomen. Binnen uiterlijk 2 weken dienen gereserveerde goederen te worden afgehaald.

6. Bedenktijd

Bij koop op afstand heeft de koper het recht om binnen 14 kalenderdagen de koop te ontbinden (herroepingsrecht). Het aankoopbedrag wordt na ontvangst van het artikel teruggestort. Het artikel dient in dezelfde staat en verpakking te worden geretourneerd als waarin het is afgeleverd, onbeschadigd, onbehandeld. Kosten voor de retourzending zijn voor rekening van de koper.

7. Reclamaties

Reclamaties melden binnen 24 uur na levering (telefonisch, schriftelijk of per e-mail) daarna vervalt elk recht op vergoeding. Mocht zich onverhoopt toch een klacht voordoen aan onze producten, wendt u zich dan met het aangekochte artikel bij TTM en neem de aankoopnota mee, we proberen altijd te denken in oplossingen.

8. Retourneren

Om de retourzending goed te laten verlopen neemt u eerst telefonisch contact met ons op, voordat je het product terugstuurt. Meldt eventuele schade altijd binnen 24 uur, daarna vervalt elk recht op vergoeding. Stuur het artikel in originele, ongebruikte staat in de originele verpakking terug, doe dit binnen 14 dagen, al stellen we het zeer op prijs als u dit zo snel mogelijk doet. Maken wij een fout met de bestelling of komt het beschadigd aan? Dan zijn de retourkosten voor onze rekening en u ontvangt een nieuw exemplaar. Hebt u een verkeerd artikel besteld of bent u niet tevreden, dan zijn alle verzendkosten voor uw eigen rekening. Het resterende bedrag wordt na ontvangst van het artikel doorgaans dezelfde dag teruggestort op uw bankrekening.